Wachttijden
Wachttijden
Wachttijden
Uitleg wachttijden
De wachttijden in de tabel hieronder zijn gemiddelde wachttijden, gebaseerd op hoe lang patiënten de afgelopen twee maanden hebben gewacht. De wachttijd voor jou persoonlijk kan dus afwijken. Aan de genoemde wachttijden kunnen dan ook geen rechten worden ontleend. In de tabel kan ook de vermelding n.v.t. staan. Dit betekent niet dat er geen wachttijd is, maar dat er geen gemiddelde wachttijd berekend kon worden over de afgelopen twee maanden. De behandelaar/degene die het eerste gesprek met je voert kan uitleg geven over wachttijden.
We doen alles binnen onze mogelijkheden om de wachttijd te bekorten, zodat je snel kunt starten met de behandeling en herstel.
- Aanmeldwachttijd (A): hoeveel weken wachten tussen aanmelding en intakegesprek. Dit verschilt per programma en locatie.
- Behandelwachttijd (B): hoeveel weken wachten vanaf het eerste intakegesprek tot start van de behandeling. Wij streven ernaar de start van jouw behandeling te laten aansluiten op de intake.
- Bij crisis geldt uiteraard geen wachttijd en wordt met je afgestemd wat nodig is .
Mogelijk snellere behandeling op andere locatie
Soms kun je sneller behandeld worden op een kleine afstand van jouw woonplaats of voorkeurslocatie. Vind je de wachttijd te lang en wil je weten of behandeling op een van onze andere locaties mogelijk is? Bespreek dit dan met het team/de vestiging waarvoor je bent aangemeld.
Wachtlijstbemiddeling
Wanneer je de wachttijd te lang vindt, kun je altijd contact opnemen met jouw zorgverzekeraar en vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan je ondersteunen, zodat je binnen 4 weken vanaf je eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de zogenaamde 'treeknormen').
www.kiezenindeggz.nl
Deze website toont wachttijden van zorgaanbieders in de ggz, dus ook van (onderdelen van) Parnassia Groep. Je vindt daar wachttijden van het overgrote deel van onze vestigingen. Door een technisch probleem zie je bij enkele vestigingen staan ‘Deze aanbieder heeft geen wachttijden aangeleverd.’ Dit betekent niet dat er geen wachttijden zijn. Wil je van die vestigingen weten wat de wachttijd is, bel dan met 088 357 13 57.
Gewijzigd op 02-04-2024
Vestiging | A | B |
Almere | 11 | 7 |
Arnhem | 12 | 4 |
Eindhoven | n.v.t. | n.v.t. |
Gouda | 8 | 6 |
Haaglanden | 8 | 3 |
Leiden | 7 | 3 |
Nijmegen | 11 | 9 |
Rotterdam | 25 | 4 |
Tilburg | 10 | 8 |
Utrecht | 35 | 6 |
Zaandam | 26 | 5 |
* Er is geen verschil in wachttijd voor verschillende behandelingen.
Dit zijn gemiddelde wachttijden, de wachttijd voor jou persoonlijk kan dus afwijken. Aan de weergegeven wachttijden kunnen dan ook geen rechten worden ontleend. Als je bij een vestiging n.v.t. ziet, betekent het niet dat er geen wachttijd is. Wil je weten wat de wachttijd is, bel dan met 088 357 13 57.